Keď plány nevyjdú, ako by mali

Nie som človek ktorý si často niečo plánuje, ale tentokrát to bez plánov nešlo. Ja a môj kamarát sme sa rozhodli navštíviť našu spoločnú kamošku, ktorá býva v Čechách. Náš trojdňový pobyt sme vyplnili plánmi na návštevu hradov a historických pamiatok, pretože okolie, kde ona býva je prekrásne a plné starých budov a kúsok od Terezína, kam sme tiež plánovali skočiť. Ale náhoda je blbec.

takto sa my máme radi:)

Prišli sme v piatok ráno do Prahy, nevyspatí po ceste nočným autobusom a potom sme šli vlakom do Litoměřic. Boli sme absolútne unavení a tak sme si dali ľahký obed, pozreli film a na pár hodín sme posedeli v miestenj skvelej čajovni, aby sme sa zregenerovali na ďalší deň, kedy nás čakala dlhá cesta autom.Ráno sme vstali, zobrali "sváču" a pobrali sa hľadať hrad Houska opradený rôznymi temnými povesťami. Tešili sme sa nielen preto, že sme spolu, ale aj preto, že na ten hrad sa plánovalo ísť už minulý rok, ale nebolo času. Tým viac nás sklamal oznam, ktorý sme našli hore pri hrade. Vraj sa tam koná nejaký galavečer so speváckymi hviezdami a celý víkend majú zatvorené. Tak sme sa teda vrátili dlhou cestou autom znova späť. Navštívili sme múzeum čertov, ktoré bolo zábavné a nachvíľu sme zabudli na sklamanie toho dňa. Do Terezína sme tiež nešli, pretože náš rozpočet neplánoval s tak vysokými vstupnými cenami bez študentskej zľavy a tiež sme ho prihodili na zoznam " Tak nabudúci rok". Zvyšok dňa sme strávli schovaní pred dusnom a pri filme a do noci sme vykecávali.Ďalšie ráno sme sa vybrali pozrieť vyhliadkovu vežičku z dreva, ktorá sa volala Kalich, lebo bola postavená v tvare kalichu a slečna sprievodkyňa nám z nej postupne poukazovala jednotlivé staré a zaujímavé budovy v meste. Potom sme šli na prehliadku podzemných pivničných chodieb a nakoniec sme si dali asi hodinovú prechádzku len tak mestom. Po domoch boli prekrásne fasády a našli sme aj budovu, kde si môžete vyrobiť ručne svoj hárok papiera. Ale bola zatvorená.Keďže sa tu narodil Karel Hynek Mácha, jeho meno nieslo mnoho budov a dokonca aj schody, pri ktorých mal postavenú sochu. Po obede sme sa vybrali kúsok autom, navštíviť zámok Ploskovice. Neverili sme vlastným očiam, keď sme tam objavili oznam, že od tohto víkendu je uzavretý prístup do zámku z dôvodu filmového natáčania. Potom sme uvideli pár hercov a nejakých technikov a sklamaní sme teda odišli naspäť.V pondelok sme sa rozlúčili a ja s kamarátom sme nabrali smer Praha, kde sme sa mali stretnúť a skočiť na obed s ďalším kmošom, ktorý tam pracuje. Samozrejme mu do toho niečo skočilo v práci a tak padla zasa hláška "snáď nabudúce". Čo čert nechcel od Prahy až po Humpolec bola zavretá diaľnica, takže sa náš autobus vliekol v pomalej kolóne a na Slovensko sme dorazili s meškaním takmer hodinu.Musím skonštatovať, že napriek tomu ako nám plány nevyšli tak, ako sme si predstavovali, som spokojná s tým, že som tam šla, stálo to za to už len preto, že som bola s ľuďmi, ktorých mám rada, ale pre diaľku ich vidím maximálne na webkamere. A hrady a zámky predsa počkajú. Tak teda nabudúce.:)

Miroslava Kubáňová

Som mladé žieňa snažiace sa prežiť v tejto džungli menom SVET. Zatiaľ sa mi však nedarí vyzerať vždy normálne, ale na to si časom zvyknete (Dúfam). Zoznam autorových rubrík:  OkamihyŽivotné trampotyMoje výplodyNaša trieda